TERMINOS Y CONDICIONES PARA PROVEEDORES    

1. El Proveedor declara bajo protesta de decir verdad cumplir con las leyes mexicanas, encontrarse al corriente de sus obligaciones fiscales y contar con los conocimientos, recursos y atribuciones necesarias para obligarse en términos del presente documento, así como estar en pleno goce de sus facultades y capacidades.

2. En caso de anticipo, el Proveedor acepta y se compromete a garantizar el buen uso del monto total recibido como anticipo. La garantía a que refiere este párrafo entrará en vigor desde el pago del anticipo y hasta que el Proveedor entregue y/o realice a entera satisfacción de MERENS S.A. DE C.V., la totalidad de mercancías y/o servicios amparados por la presente orden de compra, en todos sus términos y condiciones. El Proveedor se obliga, en caso de no utilizar el anticipo conforme a lo establecido en la orden de compra, a devolver el anticipo en un plazo no mayor a tres (3) días hábiles posteriores a la solicitud de MERENS S.A. DE C.V., así como a pagar el 5% mensual (o fracción) correspondiente a intereses e indemnizar los daños y perjuicios directos generados por el Proveedor en detrimento de MERENS S.A. DE C.V.

3. La pena convencional aplicable en caso de mora en la entrega de las mercancías y/o en la prestación de servicios, según sea el caso, será del 1% del monto total de la orden de compra, por evento y por día que prevalezca el retraso y/o incumplimiento. En todo caso el Proveedor está obligado al pago de la penalización, en el mismo momento que MERENS S.A. DE C.V. realice el pago de la factura correspondiente.

4. El Proveedor garantiza los productos y/o servicios (en su totalidad), obligándose a responder por aquellos que resulten de defectuosa fabricación, vicios ocultos, evicción, o que incumplan con las especificaciones establecidas en la orden de compra y pactadas entre las partes; reparando o restituyendo los mismos por otros de la misma especie y con la calidad debida. Esta garantía estará vigente por un plazo de 12 (doce) meses contados a partir de la fecha de entrega de las mercancías y/o realización de los servicios. La obligación del Proveedor con relación a los servicios, a la venta o al uso de las mercancías o servicios señalados en la orden de compra, será la modificación, el ajuste, el reparo o la substitución de dichos productos, y/o de sus partes o la re-ejecución de los servicios prestados con la mayor brevedad posible.

5. El pago se efectuará en el plazo establecido en la orden de compra previa recepción de la factura original por parte de MERENS S.A. DE C.V. y aprobación de la misma. Las facturas deberán cubrir los requisitos fiscales aplicables.

6. MERENS S.A. DE C.V., se reserva el derecho de cancelar cualquier Orden de Compra, previo aviso por escrito al Proveedor, con por lo menos 15 (quince) días hábiles de anticipación a la entrega de los insumos o materiales o prestación del servicio, no estando por ello sujeto a ningún recargo, ni a ningún tipo de penalización económica.

En el momento de la cancelación de una Orden de Compra las partes determinarán los gastos efectuados por el Proveedor, según las instrucciones de MERENS S.A. DE C.V.

7. MERENS S.A. DE C.V., puede, por escrito, realizar cambios parciales o totales en el alcance de cualquier Orden de Compra. Si dichos cambios ocasionan un incremento o disminución del precio o en el tiempo de entrega, el Proveedor deberá presentar la información detallada para la evaluación de MERENS S.A. DE C.V. Si se requiere, se realizará un ajuste equitativo del precio, calendario de entrega o ambos, modificándose la Orden de Compra por escrito.

8. El Proveedor será en todo momento el único responsable ante sus empleados y trabajadores y ante las Autoridades del Trabajo, del Instituto Mexicano del Seguro Social y del Instituto del Fondo Nacional de la Vivienda para los Trabajadores, por las reclamaciones que cualquiera de ellos pudiere hacerle a MERENS S.A. DE C.V., con motivo de la relación laboral entre el Proveedor y dichos empleados y/o trabajadores. Los empleados del Proveedor que deban realizar servicios en las instalaciones de MERENS S.A. DE C.V., deberán respetar las políticas de ingreso y seguridad que MERENS S.A. DE C.V., tenga establecidas al efecto.

9. El Proveedor se compromete a no revelar o divulgar a ninguna persona, la información de MERENS S.A. DE C.V., relativa a los secretos de fabricación, técnicos, científicos, de contratación, de mercadotecnia y cualesquiera otros de los que tenga conocimiento por motivo de sus actividades, por terceros o por cualquiera otra razón, sin consentimiento y autorización por escrito de MERENS S.A. DE C.V., durante los diez (10) años posteriores a su firma; respondiendo por sí o por sus trabajadores en caso de violación a ésta cláusula y a pagar a MERENS S.A. DE C.V., los daños y perjuicios cuando ésta se lo requiera.

10. Las partes manifiestan que de ninguna forma conceden una a la otra, derecho alguno de usar o explotar la(s) marca(s) de su propiedad, en su beneficio, ni a contratar y/o invadir ilegalmente derechos marcarios, de propiedad intelectual o de cualquier índole de cada parte o de terceros que puedan causarle problemas a cualquiera de las partes, en caso que esto sucediera, prometen sacar en paz y a salvo a la parte afectada y a responder para solucionar el asunto y cubrir los daños y perjuicios cuando los hubiere.

11. Las partes manifiestan que durante las negociaciones y para la aceptación de la orden de compra se han conducido con apego a las Reglas de Conducta para combatir la extorsión y el soborno publicadas por la Cámara de Comercio Internacional (Las Reglas) y que se comprometen a actuar conforme a las mismas durante la ejecución del mismo hacia sus contrapartes y hacia terceros. Las partes aceptan expresamente que, la violación a estas declaraciones o a “Las Reglas” implica un incumplimiento sustancial de la orden de compra.

12. Para la interpretación, ejecución y cumplimiento del presente documento las Partes aceptan la aplicación del código de comercio, el código civil federal y demás leyes aplicables y se someten a la jurisdicción y competencia de los Tribunales de la Ciudad de México, Distrito Federal, renunciando a cualquier otro fuero que pudiera corresponderles por razón de sus domicilios presentes o futuros.

Estás cláusulas pueden ser negociadas a solicitud del Proveedor dentro de los 7 días siguientes contados a partir de la recepción de la orden de compra; de lo contrario, una vez transcurrido dicho plazo, se considerará su aceptación tácita y vinculante.

Entrega de Insumos o materiales. Para la entrega de Insumos o materiales, el Proveedor debe cumplir con los siguientes requisitos:

(1).- Entregar Factura o Remisión (Original y tres copias).

(2).- Copia de la Orden de compra o en su defecto hacer mención de ella en su factura o Remisión.

(3).- En el caso de Insumos presentar certificado de análisis de Proveedor y fabricante (si es aplicable).

(4).- Identificados los contenedores con: Nombre, Lote, Cantidad (Peso Neto, Peso Bruto y Peso Tara), Fecha de Fabricación y Caducidad (si es aplicable).

(5). El horario de Recepción exclusivamente será de 08:30 a 17:00 hrs.

(6).- Todas las maniobras de descarga son realizadas directamente por el Proveedor en el área de Recepción.

(7).- EXCEPCIÓN: En el caso de realizar la entrega directamente con el solicitante, para que sus facturas procedan para el pago (REVISIÓN), debe entregar en el área de Recepción de Materiales Factura o Remisión en original y tres copias firmadas por el solicitante (Nombre, Fecha y Firma de recibido).

TERMS AND CONDITIONS

All purchase orders are made on these Terms & Conditions which override and exclude any other terms stipulated, incorporated or referred to by the Vendor, whether in any quotation, any acknowledgement of the Purchase Order or invoice, or in any negotiations or any course of dealing established between the Vendor and the Buyer. All contracts hereafter made between the Vendor (“the Vendor”) and MERENS S.A. DE C.V. company (“MERENS”) shall be deemed to be made subject to these terms. No modification of these terms or any other Contract provision shall be effective unless made by an express written agreement between the parties.

 

1. ACCEPTANCE

Any purchase order issued by MERENS, under these terms and conditions shall (together with such terms and conditions) become a binding contract when accepted by acknowledgment of the Vendor or commencement of performance by Vendor within the time frame therefor set forth in said purchase order. MERENS may, from time to time, change or supplement these terms and conditions.

 

2. CHANGES

MERENS may, at any time, direct in writing additions, deletions, or changes to all or any part of the scope of the purchase order, and the Vendor agrees to perform such work as changed. If any such change causes an increase or decrease in the cost of or in the time required to perform such work, the Vendor shall submit detailed information substantiating such claims. If required, an equitable adjustment shall be made to the price or time of performance, or both, and the purchase order shall be modified in writing accordingly.

 

3. QUALITY

All goods are subject to MERENS's approval notwithstanding prior inspection or payment and, if not satisfactory or in accordance with specifications, may, at MERENS's sole option, be returned to the Vendor at the Vendor’s expense for transportation both ways or the amounts paid therefor by MERENS promptly refunded to MERENS. All services are subject to MERENS's approval notwithstanding prior inspection or payment and, if not satisfactory or in accordance with specifications, may, at MERENS's sole option, be reperformed at the Vendor's expense or the amounts paid therefor by MERENS promptly refunded to MERENS.

 

4. DELIVERY

The date of delivery of the Goods shall be that specified in the purchase order or any revisions or amendments later made by MERENS to the purchase order. The time for delivery is of the essence. Vendor shall provide such programmes of manufacture and delivery as MERENS may reasonably require and Vendor shall give notice to MERENS as soon as practicable if such programmes are or are likely to be delayed. Delivery shall only be deemed to have occurred when Goods have been delivered correctly documented and in good and correct packaging at the address stated in the purchase order. If such delivery is delayed through any cause beyond the reasonable control of the Vendor and immediately such cause arises the Vendor notifies the MERENS in writing thereof giving full particulars MERENS may, at its sole discretion, grant a reasonable extension of time. If delivery is not made on the due date or within an extension of time granted then MERENS may cancel the Contract in whole or part and refuse to accept any subsequent delivery of Goods without prejudice to any other right or remedy which MERENS may have.

 

5. PRICE AND PAYMENT

The contract price is as stated in the purchase order or other written agreement by MERENS and is fixed. Claims for price increases must be submitted to MERENS in writing giving reasonable notice and supported by adequate documentary evidence together with a detailed cost breakdown. No price increases shall apply without MERENS’s written agreement. Unless stated in the Purchase Order or otherwise agreed in writing the Vendor may not submit its invoice for the Goods until delivery has been validly made. Unless otherwise stated in the purchase order, payment is due within 90 days of receipt of a valid and undisputed invoice by MERENS. Time of payment is not of the essence. The Vendor shall not withhold supplies for any reason without MERENS’s written agreement.

 

6. INDEMNITY
The Vendor shall indemnify MERENS against any costs (including legal costs on a full indemnity basis), charges, damages, interest and claims in relation to:

a) defective workmanship, quality or materials;
b) any actual or alleged infringement of Intellectual Property Rights by the use or supply of any Goods (except where the infringement is directly due to the Vendor having followed a design or instruction provided to the Vendor by MERENS or to the use of such article or material in a manner or for a purpose prohibited by the Vendor, or which is due to the use of such article or material in association or combination with any other article or material not supplied by the Vendor (unless the Vendor is aware of such use); or
c) any claim made against MERENS for any liability, loss damage, injury, cost or expense sustained by MERENS’s employees, agents or customers or any third party to the extent that this was caused by or arises from the Goods.

7. OWNERSHIP OF INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
All Intellectual Property Rights created by the Vendor specifically for the purposes of the Contract shall belong to MERENS and the Vendor assigns absolutely to MERENS all such Intellectual Property Rights and shall do all such things and execute all such documents as may be reasonably required by MERENS to ensure that the Intellectual Property Rights are effectively assigned to MERENS.

8. INDEPENDENT CONTRACTOR
The Vendor is an independent contractor, and all persons employed by the Vendor in connection herewith shall be its employees and not employees of MERENS in any respect.

9. ASSIGNMENT AND SUB-CONTRACTING
The Vendor shall not assign or sub-contract any of its rights or obligations under the Contract, nor shall it assign or charge the benefit of any debt owed by MERENS to Vendor without MERENS’s written consent. The Vendor shall be responsible for all work done and goods supplied by sub-contractors.

10. TERMINATION
MERENS may at any time by notice in writing immediately terminate the Contract in whole or in part without compensation to the Vendor if any of the following events occur:
a) the Vendor commits a breach of any of the terms of the Contract;
b) if the Vendor being an individual or, where the Vendor is a firm, any partner of that firm shall become bankrupt or shall have a receiving order or administration order made against him or shall make any arrangement with or for the benefit of his creditors or shall purport to do so;
c) the Vendor ceases or threatens to cease to carry on its business; or
d) control of more than 50% of the voting rights in the Vendor is transferred.
Any termination of the Contract by MERENS under this clause shall not prejudice or affect any right of action or remedy which shall have accrued or shall accrue thereafter to MERENS. Any provisions which are expressly or impliedly intended to be enforceable after termination.

11. HEADINGS
The headings of the provisions of these terms and conditions are inserted for convenience only and shall not constitute a part hereof.

12. LAW AND JURISDICTION
This Contract shall be governed by and construed in accordance with Mexican law and the parties submit to the exclusive jurisdiction of the Mexican courts.


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